ویزای قبرس شمالی از طریق خرید خانه
نوشته شده توسط : سینا

همانطور که می دانید اخذ ویزا به این معنی است که دارنده پاسپورت می تواند ثابت کند که مجاز به ورود، عبور و اقامت در کشور مقصد است. همچنین قطعاً با این واقعیت مواجه شدید که شرایط قانونی اخذ ویزا یکسان نبوده و از کشوری به کشور دیگر تفاوت های چشمگیری دارد. علاوه بر این، مراحل ورود و خروج به سرعت تغییر می کند. بنابراین اغلب توصیه می شود تحت نظر کارشناسان و افرادی که از تمامی قوانین کشور مقصد مطلع هستند، ویزا دریافت کنید.

 

ویزای قبرس شمالی

 

پرشیا هومز می تواند همراه شما در اخذ ویزای قبرس شمالی باشد. بدین منظور در این مقاله به نکات مهمی در مورد ویزای قبرس شمالی می پردازیم که برای هر فردی که قصد ورود و اقامت در این کشور را دارد ضروری است. لذا از شما دعوت می کنم این مقاله را ادامه دهید. البته در نظر داشته باشید فقط از طریق خرید خانه در قبرس شمالی میتوانید از وب سایت پرشیا هومز اقدام نمائید.

 

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

 

انواع ویزای قبرس شمالی

 

شرط اخذ ویزا برای بررسی شرایط ورود و اقامت شما در کشور مقصد در نظر گرفته می شود. هدف از سفر همیشه باید مشخص باشد! به همین دلیل است که قبرس شمالی ویزاهای متفاوتی دارد و هر کدام شرایط خاصی را می طلبد. اگر همه این شرایط را به عنوان متقاضی فراهم کنید، پس از بررسی و تایید، اقامت موقت به شما اعطا می شود. بنابراین قبل از اقدام برای ویزای قبرس شمالی باید هدف و شرایطی که می خواهید به آن کشور مهاجرت کنید یا به آن کشور سفر کنید را مشخص کنید.

 

انواع ویزای قبرس شمالی

 

در زیر لیستی از انواع ویزای قبرس شمالی آورده شده است:

 

ویزای توریستی قبرس شمالی

 

اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید، می توانید این ویزا را انتخاب کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که ارائه مدارکی مانند اقامت در هتل یا اقامتگاه های دیگر و همچنین بلیط رفت و برگشت در این نوع ویزا بسیار مهم است. در این صورت می توانید تا 30 روز اعتبار برای اقامت در قبرس شمالی با ویزای توریستی دریافت کنید. این ویزا تحت شرایط خاصی تا 90 روز قابل تمدید است. به عنوان مثال، دلیل موجهی مانند ملاقات با کودکان.

نوع دیگری از ویزای توریستی وجود دارد که در این دسته قرار می گیرد اما شرایط متفاوتی دارد. ویزای قبرس با دعوتنامه این نوع ویزا برای کسانی است که دعوتنامه شخصی مقیم قبرس شمالی دارند. به عنوان مثال، اگر در قبرس شمالی زندگی می کنید، می توانید برای خانواده یا دوستان خود دعوت نامه ای برای ورود به این کشور ارسال کنید. معمولاً در این حالت اجازه اقامت موقت در این کشور حداکثر به مدت 60 روز صادر می شود. اما در صورتی که مجبور باشید در بازدیدهای رسمی، کنفرانس ها، سمینارها، رویدادهای اجتماعی، جلسات کاری و غیره شرکت کنید. شما می توانید این ویزا را با حداکثر 90 روز اقامت دریافت کنید.

 

ویزای تحصیلی قبرس شمالی

 

یکی از معتبرترین ویزاهای قبرس شمالی ویزای دانشجویی است. از آنجایی که به طور کلی مهاجرت از طریق تحصیل آسانتر است، این ویزا محبوبیت دارد. اما فراموش نکنید که فقط افراد بالای 18 سال می توانند از این ویزا استفاده کنند.

افراد زیر 18 سال نمی توانند به تنهایی اقامت بگیرند و بنابراین نیازی به این ویزا نخواهند داشت. افراد زیر 18 سال باید با یکی از بستگان درجه یک - یکی از والدین - که با یکی از ویزاهای قبرس شمالی (دانشجویی، خرید ملک و سرمایه گذاری یا ویزای کار) به این کشور مهاجرت کرده اند، وارد قبرس شمالی شوند. در این صورت می توانند به راحتی در قبرس شمالی تحصیل کنند و از زندگی در کنار همسالان خود لذت ببرند.

در واقع ویزای تحصیلی منجر به اقامت دائم قبرس شمالی نمی شود و شما باید پس از تحصیل از طریق ویزای کار یا سرمایه گذاری برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنید. اما نگران نباشید اگر مقاله دانشگاه های قبرس شمالی را مطالعه کنید متوجه می شوید که سیاست سیستم آموزشی این کشور مهارت آموزی و استعدادیابی است. همچنین دانشگاه های معتبر و بین المللی این کشور فرصت های شغلی را برای شما فراهم خواهند کرد. به همین دلیل است که نرخ بیکاری در قبرس شمالی 4.8 درصد است!

اگر شما یکی از کسانی هستید که قصد ورود به قبرس شمالی با ویزای دانشجویی را دارید، مقالات زیر را توصیه می کنم:

 

تحصیل رایگان در قبرس شمالی

 

مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمالی

 

اقامت پس از تحصیل در قبرس شمالی

 

کار همزمان با تحصیل در قبرس شمالی

 

ویزای دانشجویی همراه

 

با ویزای تحصیلی همراه تنها همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجو می توانند به این کشور مهاجرت کنند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ویزای دانشجویی همراه مراجعه کنید.

 

ویزای کار قبرس شمالی

 

به طور کلی برای مهاجرت کاری به قبرس شمالی باید از یک کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. مگر اینکه بخواهید یک کسب و کار در قبرس شمالی ایجاد کنید. بنابراین ویزای کار قبرس شمالی به دو دسته تقسیم می شود:

 

ویزای تاسیس کسب و کار

 

اتباع خارجی که برای راه اندازی کسب و کار به قبرس شمالی مهاجرت می کنند می توانند ویزای 30 روزه دریافت کنند. البته در نظر داشته باشید که متقاضی باید ثابت کند که سرمایه لازم برای شروع کار را دارد.

به اتباع خارجی که طبق قانون مجوز کار با مجوز اولیه به قبرس شمالی مهاجرت کرده اند. ویزای 30 روزه داده می شود. اتباع کشورهایی که سفارت، سرکنسولگری، کنسولگری یا نمایندگی دیگری در TRNC ندارند، برای درخواست ویزای مجوز کار، باید گذرنامه ای با اعتبار حداقل دو سال داشته باشند.

ویزای سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی

در واقع سرمایه گذاری در قبرس شمالی به 4 روش انجام می شود.

 

سرمایه گذاری با خرید در قبرس شمالی

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

 

در تمامی این موارد می توانید اقامت قبرس شمالی را دریافت کنید که در مقاله سرمایه گذاری در قبرس شمالی به تفصیل به آن پرداختیم. اما ساده ترین راه برای سرمایه گذاری خرید ملک در قبرس شمالی است. زیرا شما می توانید پس از انتخاب ملک و پرداخت یک سوم مبلغ آن، پروسه اخذ اقامت خود در این کشور را آغاز کنید.

ویزای ترانزیت قبرس شمالی

شما باید با ویزای ترانزیت آشنایی داشته باشید. این نوع ویزا به مسافران این امکان را می دهد که از منطقه بین المللی بدون اجازه ورود به آن کشور استفاده کنند. این قوانین در قبرس شمالی نیز اعمال می شود و برای بازرگانان، بازرگانان، رانندگان و گردشگرانی که قصد اقامت و ورود به قبرس شمالی را ندارند مناسب است.

مراحل اخذ ویزای قبرس شمالی

ابتدا باید وارد پورتال وزارت کشور قبرس شمالی شوید. پلیس مهاجرت پس از آپلود مدارک در این قسمت، زمان تحویل اصل مدارک را به شما اطلاع می دهد. در صورت تایید مدارک، آزمایشات سلامت مورد نیاز است. این آزمایش نتایج آزمایش خون، هپاتیت، اچ آی وی و سل را نشان می دهد که نتیجه آن ظرف یک هفته تا ده روز به دست شما می رسد. همچنین طبق قوانین قبرس شمالی این آزمون به صورت سالانه انجام می شود.

 

البته باید بدانید که پاسخ به صورت آنلاین ثبت شده است، بنابراین نیازی به مراجعه حضوری ندارید.

پس از طی این مراحل ویزای شما به صورت آنلاین صادر می شود و کد QR آن در اختیار شما قرار می گیرد که با استفاده از آن می توانید وارد قبرس شمالی شوید.

 

قوانین ویزای قبرس شمالی

دولت قبرس شمالی معمولا در هیچ شرایطی قوانین غیرمنطقی و سختی ندارد و این امر در مورد ویزای این کشور نیز صدق می کند. با این حال، قوانینی وجود دارد که متقاضیان باید آنها را رعایت کنند. در ادامه به همین موضوع خواهیم پرداخت:

 

اتباع خارجی که از TRNC بازدید می کنند، بسته به نوع، در بنادر و گذرگاه های مرزی تعیین شده می توانند تا 90 روز ویزا دریافت کنند، مشروط بر اینکه شرایط مندرج در قانون را داشته باشند.

 

 

مدت اقامت اعطا شده در بنادر و گذرگاه های مرزی تعیین شده TRNC نمی تواند از 90 روز در یک دوره 180 روزه تجاوز کند. تمامی خارجی هایی که مایل به اقامت بیش از 90 روز در TRNC هستند، ملزم به دریافت مجوز اقامت هستند.

 

 

ورود و خروج از TRNC از طریق بنادر و گذرگاه های مرزی تعیین شده با داشتن گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر امکان پذیر است.

 

 

نوع و مدت ویزای صادر شده برای اتباع خارجی توسط افسران مهاجرت بر روی سند مسافرتی حک می شود. مدت اقامت اتباع خارجی در این کشور نمی تواند بیشتر از تاریخ درج شده در مدارک سفر آنها باشد و متقاضیان به دلایلی غیر از هدف اصلی نمی توانند از ویزا استفاده کنند. به عنوان مثال، کار بر روی ویزای توریستی تخلف ویزا است.

 

شرایط ویزای قبرس شمالی

 

اتباع کشورهایی که سفارت، سرکنسولگری یا کنسولگری در TRNC ندارند و اتباع کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، برای ورود به قبرس شمالی باید حداقل گذرنامه یا سند مسافرتی با اعتبار حداقل 6 ماه داشته باشند.

 

در صورتی که متقاضیان موارد ذکر شده را درج نکنند، برای اخذ مجوز ورود به قبرس شمالی باید پاسپورت یا سند مسافرتی با حداقل 2 ماه اعتبار داشته باشند.

 

همچنین بهتر است حداقل 2 صفحه پاسپورت سفید باشد.

معمولاً متقاضیان باید مدارک و اطلاعات زیر را به افسر مهاجرت در بندر ورودی ارائه دهند:

 

اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار + کپی پاسپورت

عکس جدید

فرم درخواست ویزا، تکمیل و امضا شده (عکس اندازه پاسپورت باید به فرم درخواست ویزا پیوست شود)

اثبات توانایی مالی کافی برای اقامت در کشور و بازگشت به کشورتان

مدارک اقامت در کشور (قبض پرداخت هتل یا نام و آدرس مدعو)

اتباع خارجی باید به طور دقیق و قانع کننده هدف از بازدید را اعلام کنند.

اگر برای یک برنامه کارآموزی، آموزشی یا تبادل دانشجو سفر می کنید، نامه رسمی از موسسه دعوت کننده مورد نیاز است.

اگر برای تحصیلات عالی سفر می کنید، نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مورد نیاز است.

اگر به دیدن خانواده می‌روید، دعوت‌نامه‌ای که نام، آدرس، شماره تلفن و سایر اطلاعات تماس شما را ارائه می‌دهد ضروری است.

اگر برای ویزای کار درخواست می کنید، دعوت نامه رسمی از یک شرکت در TRNC مورد نیاز است.

همچنین اگر برای مقاصد توریستی سفر می کنید، سند رزرو یا اجاره برای اقامت 30 تا 90 روزه الزامی است.

متقاضیانی که زیر سن قانونی هستند باید مدارک اضافی زیر را نیز ارائه دهند:

 

مدارک دال بر رابطه صغیر با قیم قانونی مانند گذرنامه هر یک از والدین و کپی شناسنامه متقاضی صغیر با قید واضح نام والدین.

در صورت فوت یکی از والدین گواهی فوت الزامی است.

اگر یکی از والدین به تنهایی حضانت متقاضی صغیر را بر عهده دارد، باید یک کپی از سند تأیید کننده حضانت منفرد ارائه شود.





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: